Thursday, July 26, 2012

Hai.
baru lepas tengok filem 8 jam


nak share
nak tulis juga pasal filem ni
korang patut tengok
saya nangis tengok cte ni
saya nanges sbb saya tengok ikut mata hati
banyak pengajaran yang boleh kita ambil
misalnya

- bersyukurlah dilahirkan di persekitaran yang tak macam Alang dibesarkan
- bersyukurlah ada orang yang sangat sayang pada diri kita 


- kalau nak hidup yang lebih selesa ubahlah cara dan perlu ada semangat

- Jangan ikut emosi, perlu fikir panjang sebelum menyesal kemudian hari
saya bagi 5 bintang 
Shaheizy Sam ( Alang ) memang acting dia superb
babak paling sedih bila Julia ( Yana Samsudin ) nak pergi tinggalkan Alang bila makcik dengan tunang dia datang pujuk
durjana kau Julia
kesian Alang
satu part sedih lagi bila Alang minta bubur dengan ayam goreng sebagai makanan terakhir dia masa dalam penjara 
serius sedih


menyesal tak tengok hari tu dengan encik E
baru tergedik-gedik nak tengok hari ni
tapi apa pun saya puas
dan bolehlah sambung menjahit dengan hati yang tenang
sekian
selamat bersahur semua :)


No comments: