Thursday, November 22, 2012

Gaza bumiku, penduduknya saudaraku.

Assalammualaikum semua.
Beberapa hari ini agak busy dengan interview maktab
kalau ada rezeki dapatlah jadi cikgu yea.
usaha sudah hanya tawakal dan doa saja yang tinggal.

Di dalam kesibukan menyiapkan diri untuk temuduga dan hal-hal kekeluargaan *masih BUJANG* aku tetap mengikuti berita dan perkhabaran yang terbaru dari Gaza untuk mengikuti sejauh mana keadaan saudara-saudara seIslam kita di sana..sayu...pilu..tak mampu membayangkan keperitan, kesusahan dan kesengsaraan yang mereka lalui..ya Allah, kau kentalkan lah hati mereka, kau berikanlah perlindungan kepada mereka dari Israel laknatullah itu..kau selamatkanlah mereka ya Tuhanku. Aku tak faham kalau adalah orang Malaysia yang langsung xda rasa xda perasaan tentang kesengsaraan yang mereka alami yang buat tak tahu yang buat-buat bodoh. tak faham, tak faham!

Mungkin kita sebagai saudara seIslam di sini tak mampu pergi ke Gaza untuk berikan perlindungan tempat tinggal, makanan, ubat-ubatan kepada mereka...tapi kita masih mampu membantu mereka dengan memberi sumbangan di samping doa yang tidak putus untuk saudara-saudara kita di sana. Doakanlah agar penduduk-penduduk Gaza dapat hidup dengan tenang tanpa ada lagi serangan-serangan jahat dari zionis (gencatan senjata yang dilakukan, tak boleh nak percaya sangat..tapi mudah-mudahan gencatan senjata kali ini berlaku dalam jangka masa yang panjang, InsyaAllah)

Ya Allah, kau dengarlah doaku dan makbulkanlah untuk kebaikan saudara-saudaraku di Gaza.Buat syahid dan syahidah yang telah pergi kita doakan dan sedekahlah Al-fatihah buat mereka...amin ya rabbal alamin.

 Bukti-bukti kekejaman zionis kepada saudara-saudara seIslam kita.
Gambar-gambar yang telah syahid dan syahidah 











No comments: