Tuesday, October 30, 2012

Ex-gf siapa?

eh ! jangan silap
ini bukan blog cinta kaum sejenis
ini blog cinta sesama umat
ini blog cinta antara dua jantina berbeza

hahaha
2 minggu lepas aku telah merajinkan diri membuka album-album lama untuk dikemaskini dan disusun rapi dalam almari
tiba-tiba...
jeng..jeng..jeng


terpandang satu album yang terselit gambar-gambar wanita era 80-an
aku memerhati, membelek dan meneliti setiap satu gambar yang terkandung dalam album itu
timbul kemusykilan di situ
siapa wanita-wanita ini?
gambar-gambar ini tiada satu pun yang aku kenal raut wajah mereka
malahan susuk tubuh mereka juga tidak dikenali
ini bukan mamaku
bukan juga makcikkuu
apatah lagi nenekkuu
oh siapakah mereka ini ?
akhirnya aku bertanya dengan mama siapa wanita-wanita yang menjadi tanda tanya kepada otakku ini
akhirnya aku menemui jawapan kepada persoalan-persoalan yang bersarang di kepalakuu selama 6 minit agaknya
mereka itu semua
adalah
.
.
.
.
.
.
.
bekas kekasih-kekasih lama bapakuu
yaaa ! ternyata bapa aku adalah seorang yang HOT STUFF dulo-dulo
kau mampooooo ada ramai girlfriend ??
takkan
itulah penangan orang dulo-dulo
ya, ternyata bapa ada kelas tersendiri
tahniah bapa
dan untuk mama yang berjaya menawan hati bapa
tahniah diucapkan
mama insan yang terbaik untuk bapa
sayang kalian berdua

No comments: