Friday, November 30, 2012

Akhirnyaaaa..kemenangan buat Palestin

Assalamualaikum semua..
Selamat pagi
yeah ! awalnyaaaaa aku menaip entrikan hari ni
ajaib..ajaib (bak kataaaaaa jirannn liar aku)
 semangatkan bangun pagi hari ni, siap masak nasi goreng ayam dengan half boiled egg
GITUWWWWWWW...

Baca tak berita semalam tentang kemenangan Palestin tentang status negara oleh PBB ?
kena bacalah, kena ambik tahu sebab diorang kat Palestin tu bermati-matian berjuang nak dapatkan status negaraa sendiri tahu tak ! kesian kat diorang...
Alhamdullilah, setelah sekian lama berjuang, akhirnyaa semalam 30 November 2012, pengiktirafan oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) kepada Palestin dengan status sebagai sebuah negara pemerhati bukan anggota...Alhamdullilah..dengan undian lebih memihak kepada Palestin, buatkan US dan Israellll jahanam tu putih mataaaa..kau tengok negara Eropah lain pun ada hati perut bagi status negara kat Palestin.

Dengan pengiktirafan ni, bolehlah Palestin kemukakan aduan tentang jenayah Israel ke atas merekaaaaa..Pastinya Mahkamah jenayah antarabangsa(ICC) akan bertindak dalam menyiasat jenayahhh yang Israel buat..(kita doakan agar PBB adil dalam hal ni). 

Israel pastinya tak akan duduk diam..lepas ja pengumuman oleh PBB, Israel terus lancarkan 3000 penempatan haram di Baitumuqaddis dan tebing barat...kau tengok, betapa kejam dan jahatnyaaaaaa ISRAELLLL ni.Ptuih !!!!!!!!

# nak tahu sejaran awal Palestin dan Israel boleh baca kat sini yea..






No comments: