Thursday, December 6, 2012

Jiran berlagak tak ingat duniaaa

Haaaaaaa..entri aku memang sangat tak sedaaappp bunyinya.kan...kan..kan...aku dapat jiran baru yang sombong, berlagak mau mampus..haiyaaaa,sangat tak selesa berada dalam kawasan manusia-manusia yang entah dari mana timbul dan terus datang dalam areaa perumahan aku.Sangat coy dapat jiran macam ni. Rasa tak mau tengok muka dia, rasa nak tumbuk laju-laju. Rasanya tahun ni tak berapa syoklaa kawasan perumahan aku disebabkan kehadiran jiran-jiran baru yang berlagak, xsedar diri,dan sewaktu dengannya...nasib badannnnn.

Dala baru pindah, lepas tu tak mesra alam..aku bukanlah nak diaa bermesraaa terover-over sampai tak ingat dunia, sekadar senyum pun sudah memadai. Bukan takat tegur, senyum pun punyalah susah...okaylaaa aku masih terima kau walaupunnn kau tak mesra alam. Buat hal masing-masing sudey.Janji jangan kacau keluarga aku dan jiran-jiran lain...Eh takda sudeyyyynyaaa..dia start cari pasal...start cari gaduh.Janda tua anak tetttt ni mula cari pasal..boleh pegi sound baik punya aku dengan mak masa tengah bersihkan halaman rumah sebab tak mau asap masuk rumah dia dalam keadaan biadap sekali..dengan tak bagi salam, muka kerek dengan kedut-kedut mukaa sana sini....cehhhhh...kau ingat kau muda lagi ke haaaa nenek?? TAKKKKLAAAA.Kau tu dah tua, sedarlah diri sikit..patutla laki kau tinggalkan kau sebab perangai memang macam haremmmm..aku memang dah siap siasat awal-awal janda tua ni duk mana, belaki dengan sapaaa, sejarah hidup dia yang lepas-lepas..sejarah janda tua ni memang terukk wokey.Perangai kaki itu kaki ini (ini fakta bukan auta, sumber dari orang yang boleh dipercayai dan dengan mata kepala sendiri yang nampak perihal perempuan tua ini). Janda tua ni ingat aku dengan mak nak senyap macam tu saja.silapla kau nenek tuaa.Orang lain yang duduk berkurun kat sini tak pernah bunyi apa pun, masing-masing buat hal masing-masing..Kitaorang bersihkan rumah dan halaman kami sendiri, kau sound apahaaalllll ? tak masuk asap pun rumah kau tu aku tengok..rumah macam gua berhantu adalah, takdala bersih sangat pun..longkang tepi rumahhh pun kotor juga tapi xsedar diri betul..dia tahu ke tak ntahla tujuan bakar daun-daun kering kat halaman rumah tu untuk halau nyamuk..Jiran sebelah rumah aku pun siap sokong mak dengan aku bakar dahan kering yang dah lama berlonggok kat tepi halaman, supaya nyamuk lari katanya. Lepas mak aku dengan aku serang balik janda tuaaa ni dia terus blahhhh masuk rumah..haaaa tao pun kau,yang kau tuuu sanak sedara park kereta dalam halaman rumah aku pun boleh sajaaa lagi nak kurang ajarkan sound kitaorang..Ptuihhhhh !!!

Memang tak boleh bagi muka sangat dengan orang-orang jenis macam ni, nanti makin naik kepala tau kawang-kawang semua. Memang aku tak pernah tegur pun minah tua ni..anak dia pun serupa perangai macam dia..terjerit-jerit sebab lapar, maklumlah tak masak kat rumah..jadi anak-anak pun terpaksa tahan perut. Kesian sangat tengok jenis keluarga macam ni...Mak dia tahu bergaya, keluar pegi keja ibarat ceo syarikat gah, balik keja lepas tu merayap balik ntah ke mana..sudahnyaaa anak-anak perangai ntah apa-apa.

#Jiran baik kita balas baik, jiran jahat jangan bagi muka.SEKIAN 

No comments: