Thursday, December 20, 2012

adat melebihi nilai kemanusian

HUH  ! ya keluhan pertama yang aku tulis dalam entri kali ini. Sejak semalam lagi kata hati dan bibir aku kumat kamit memaki manusia-manusia yang langsung tidak tahu hormat orang sekeliling. Ini adalah langsung berkait rapat dengan jiran aku. Aku tak faham spesis jiran apa yang ada dalam kawasan perumahan aku ni. Heyy makcik, anda beragama Islam tapi menggalakkan saudara mara mabuk mabukkan dalam rumah anda apa kejadahhhhhhh ?? terpekik malam-malam buta, buat onar, buat drama, terhilai sana sini, langsung tidak tahu hormat orang sekeliling kau yang rata-ratanya bekerja keesokkan harinya yang perlukan rehat dan tidur yang lena. Kau pun tahu rehat yang diperlukan oleh seorang yang bekerja..opssss !! mungkin aku silap di sini sebab ofis tu kan ibarat macam BAPAK kau punya yang sesuka hati kau masuk keluar saja...* salah guna kuasa *

SUNGGUH TIDAK FAHAM JIRAN SPESIS APA INI ??

spesis jiran seperti ini tidak boleh di bagi muka ! sekali lagi, tidak boleh di bagi muka ! bagi penyepak bolehlahhhh.

Inilah yang jadi bila adat melebihi nilai kemanusiaan. Sesuka hati buat onar dalam kawasan perumahan ibarat BAPAK KETURUNAN dia yang punya.

Entri kali ini boleh mencapai darah tinggi yang kritikal.





No comments: