Friday, December 7, 2012

penyu plishh bertelur banyak-banyak

haaaaaaa.....tak akan habes entri pasal makankan kau ctie. yayayayaya, sebab aku memang suka makan....

Dulu masa aku kecik-kecik aku duduk tempat asal aku kat Sandakan, hero keluargaa selalu sangat beli telur penyu bila hujung minggu, kiranya tersangat puaslah makan telur penyu masa kecik-kecik..tapi sekarang bila dah masuk 20-an ni ( wah gituw) punyala susah nak dapat telur penyu..tambahan pulak duk kat Tenom yang berbukit bukau ni, mana kau nak jumpa telur penyu yang comel-comel belaka itu...Bila balik Sandakan pun takkan confirm punyalah kau dapat makan telur penyu. Bapa aku cakap, dulu telur penyu merata orang jual kat pasar ikan..siap kat kaki pasar ikan tu lagi penjual telur penyuuu niaga, sekarangggg dah rupaa penjual rokok kaki limaa nak berurus niaga..dan hargaaaa telur penyu ni punyaaalaaahhh bursa sahammm sangat..dulu bolehlah dapat dalam 70sen sebijikkk, sekarang ni kau boleh dapat sebijik telur penyu dengan harga RM 2. Itupun rate hargaaa yang aku ambik masa tahun 2010 atau 2009 rasanya..Tengok berapa tahun dah aku tak merasa telur penyu ituuuu.




comel comel saja telur si penyu ini
kalau dapat semua ni aku sorang pun boleh habeskannnn..
nyum..nyum..
slurppppppppppppp



No comments: